طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي فرآوري‌ وبسته‌بندي سبزيجات تازه و خردشده با ظرفيت بسته بندي ۱۷۰۰ تن

طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي فرآوري‌ وبسته‌بندي سبزيجات تازه و خردشده با ظرفيت بسته بندي ۱۷۰۰ تن

 

 

 

 

 

 

 

۱۴ صفحه word |فونت tahoma سايز ۱۲| قابل اجرا در آفيس ۲۰۰۷ و نسخه هاي جديدتر|قابل ويرايش و آماده چاپ

بخشي از تحقيق

طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي

 

فرآوري‌ وبسته‌بندي سبزيجات تازه و خردشده

 

با ظرفيت بسته بندي ۱۷۰۰ تن

انواع سبزي تازه و خرد شده در سال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : فرآوري و بسته بندي انواع سبزي تازه و خرد شده

 

ظرفيت : ۱۷۰۰ تن در سال

 

محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

 

سرمايه گذاري كـل: ۱۱۲۳  ميليون ريال

 

سهم آوردة متقاضي: ۱۲۳ ميليون ريال

 

سهم تسهيلات: ۱۰۰۰ ميليون ريال

 

ميزان اشتغالزايي : سـي نفـر

 

دورة بازگشـت سـرمايه: هجـده ماه

 

 

 

 

 

 

    مقدمــه :

 

     بسته‌بندي به عنوان يك ابزار كارآمد سالهاست كه مورد  نظر كارشناسان علم بازاريابي قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندي ضمن اينكه قابليت نگهداري بهتري را به كالا مي‌بخشد در كسب سهم بالاتري از بازار براي كالاي مورد نظر نيز مؤثر است.

 

    نظريه پردازان بازاريابي ، دو نقش مهم براي بسته بندي متصور هستند كه عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانكه از واژه به كار گرفته شده براي اين نقش ها نيز برمي‌ايد نقش نخست به وجه نگهداري و دوام حاصل از بسته بندي و نقش دوم به جنبه آگاهي دهنده و پيش برنده بسته بندي اشاره دارد.

 

     تغيير روش زندگي افراد جامعه و گرايش به زندگي ماشيني از يكسو و اشتغال بانوان در خارج از خانه از ديگر سو موجب پيدايش نيازهاي جديدي گشته است كه پيش از اين توسط خود خانواده تامين مي‌شد. استفاده از كالاهاي آماده طبخ از جمله اين نيازهاي نو است. تمايل به استفاده از سبزيجات فرآوري و بسته بندي شده نيز در زمره اين نيازها قرار مي‌گيرد كه با ارضاي آن استفاده از سبزيجات تازه نيازي به صرف وقت براي شستشو، آماده سازي و ضدعفوني در محل مصرف نخواهد داشت.

 

   با توجه به بازار تقاضاي گسترده داخلي براي انواع سبزيجات، خصوصا نحوه عرضه آنها در مراكز خريد بزرگ و سوپر ماركتها ، لزوم توجه بيشتر به بسته بندي اين مواد به منظور افزايش سهولت دسترسي ( عرضه ) و نگهداري مشخص‌تر مي‌شود. چراكه بسته بندي بهداشتي سبزيجات موجب كاهش ضايعات و آلودگي هاي آن خواهد شد .

 

   ضمن اينكه پرداختن به اين موضوع داراي توجيه مناسب اقتصادي بوده و با اجراي اين طرح ، مي‌توان بستر مناسبي را براي اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايي بانوان مي‌توانند سهم بسزايي در آن داشته باشند.

 

 

 

 

   توجيه اقتصادي طرح :

 

 

   الف – سرمايه گذاري ثابت :

 

 

  

   الف – 1 ) زميـن :

 

متـراژ ( متر مربع )

هزينه واحد ( هزارريال )

هزينه كل ( ميليون ريال )

۱۵۰۰

۳۰

۴۵

 

 

 

 

 

   الف – 2 ) محوطه سازي :

 

رديف

شــرح

مقدار

هزينه واحد ( هزارريال)

هزينه كل (ميليون ريال )

۱

۲

۳

۴

تسطيح و خاكبرداري

ديواركشي

خيابان كشي

پاركينگ و فضاي سبز

۱۵۰۰مترمربع

 400مترمربع

۲۰۰مترمربع

۲۵۰مترمربع

۵

۶

۱۰

۲۰

۵/۷

۴/۲

۲

۵

      جـــمـــع

۹/۱۶

 

«جهت دانلود فایل اینجا را کلیک نمایید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 + = 34