پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی

پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی

 

 

 

به نام خدا

 

مشخصات فایل

فرمت:power point

قابل ویرایش و آماده پیرینت

تعداد اسلاید : ۲۸ اسلاید

بنام خدا اخلاق در رسانه های ورزشی اهداف تعریف اخلاق
نظریات بنیادین اخلاق و رسانه
مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه
رسانه ها و اسطوره های ورزشی
رابطه اخلاق و قوانین رسانه ای
معمای مشکل اخلاقی در رسانه های ورزشی
بررسی چند مثال کاربردی

ارزش های پیشنهادی برای رسانه ها
اصول اخلاقی یونسکو
مسئله و راه حل نهایی حل آن

تعریف اخلاق حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می دهد (تعریف فیض کاشانی)
شکوفا شدن همه ابعاد مثبت انسانی در مسیری که رو به هدف اعلای زندگی است (محمد تقی جعفری، ۱۳۶۴)
ارزش: مفهومی که از مفید بودن یک حقیقت به وجود می آید.
خوبی: محصول اراده وجدان

عدالت اخلاقی یا عدالت حقوقی عدالت اخلاقی: حرکت بر مبنای وجدان، پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها و زشتی ها بدون توقع پاداش و یا فرار از مجازات.
عدالت حقوقی: پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها تا جایی که قانون مقرر کرده است.

معیار حقیقی سنجش خوبی ها و بدی ها چیست؟ نظریات بنیادین اخلاق و رسانه انسان مخلوقی است هدایت شونده
این نظریه مستلزم به رسمیت شناختن تأثیر ارتباطات در هدایت زندگی دیگران است. به عبارت دیگر تمامی ارتباطات بُعدی اخلاقی دارند، یعنی انسان را به‌ سوی خداوند یا بر خلاف مسیر الهی به پیش می‌رانند. نظریات بنیادین اخلاق و رسانه نظریه بازار آزاد
روزنامه نگاری خودش اصلاح خواهد شد، خودش تنظیم خواهد شد، خودش به سمت مسئولیت متمایل خواهد شد. روزنامه نگاری حرکت واقعیت‌های اخلاقی‌ را تغییر خواهد داد و با نوعی “داروینیسم” اجتماعی به صورت فزاینده‌ای، خوراک بهتری برای مردم فراهم خواهد کرد. نظریات بنیادین اخلاق و رسانه نظریه نیازها و خواسته ها
نیازهای مردم با خواسته‌هایشان یکی نیست. تا حد زیادی آنچه که رسانه‌ها به مردم می‌دهند و یا می گویند، چیزی است که مردم آن را می خواهند، نه آن چیزی که به آن نیاز دارند.
رسانه به طرق گوناگون آنچه را که مردم به عنوان جهان، علایق و ارزش‌های زمانه‌شان می‌بینند، تعیین می‌کنند. نظریات بنیادین اخلاق و رسانه نظریه استبدادی رسانه
رسانه ابزاری در دست قدرت های مادی و یا سیاسی به منظور گسترش ایدئولوژی و افکار خود در پوششی غیر سیاسی و موجه است. مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه ۱٫ موقعیت گرايي: اصالت موقعیت (Situationiysm)

مهم آن چیزی است که رسانه یا خبرنگار میل دارد در یک لحظه خاص به منظور پوشش رویداد و یا سوژه خبری انجام دهد.
پوشش و حفظ ارزش خبر از پیامدهای ناشی از بازتاب آن ارجح تر است.
مردم حق دارند از واقعیت رخ داده در یک موقعیت با خبر شوند، و این اصل مقدم بر تمامی اصول رسانه ای است.

مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه ۲٫ اصالت سودمندي: رويكرد مبتني بر نتيجه (Utilitarianism)

يك خبر تنها بر پايه بازتابی که در جامعه دارد مورد قضاوت قرار می گیرد.
اطلاع رسانی یک واقعیت، وسايل رسيدن به آن را توجيه مي كنند.
اینکه یک فرد چگونه و از چه طریقی به یک

 

 

درصورت سوال یا مشکل در خرید یا نارضایتی از فایل خریداری شده با مدیر فروشگاه در ارتباط باشید.در صورتی که درمورد یک فایل سوال داشته باشید سریعا پاسخ خواهیم داد و درصورتی که از یک محصول شکایت داشته باشید سریعا از فروشگاه حذف خواهد شد.

ضمانت خرید

تا ۲۴ ساعت پس از خرید در صورتی که از فایل خریداری شده نارضایتی داشته باشید ۱۰۰ درصد وجه به حساب شما عودت داده خواهد شد. برای پیگیری خرید به بخش پشتیبانی مراجعه کنید.

 

«جهت دانلود فایل اینجا را کلیک نمایید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 36 = 37