پاورپوینت به روز اصول یادگیری – ۲۳ اسلاید

پاورپوینت به روز اصول یادگیری – ۲۳ اسلاید

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

پاورپوینت به روز اصول یادگیری

http://failestoon.sellfile.ir/

اصول یادگیری
۱- وقتی یادگیری به علت نیاز به دانستن از طریق فراگیر باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت. مثلاً روز قبل از عمل جراحی، میزان یادگیری بیمار در مورد عوارض احتمالی بعد از عمل و راههای پیشگیری از این عوارض به طور شگفت انگیزی بالا می رود. به عبارت دیگر انگیزه یا علاقه موجب یادگیری بهتر می گردد. انگیزه عبارتست از کشش شخص به سوی هدفی خاص که دست یافتن به آن، سبب رضایت خاطر و ایجاد فیزیولوژیکی یا روانی وی می گردد. علاقه و انگیزه مهمترین عامل است که فرد را به فعالیت وا می دارد. برای یادگیری، انگیزی ای بزرگتر از التزام آموزش آن به دیگری وجود ندارد. مثلاً اگر از شما بخواهند که در برنامه آموزش بیماری دیابت نقشی به عهده بگیرید، احتمالاً شما قبل از کلاس آموزش در میان کتب و مجلات مربوطه، به جستجو خواهید پرداخت تا بیشتر یاد بگیرید. بیمار نیز باید نیاز واقعی به یادگیری را احساس کند تا یادگیری مطلوب صورت پذیرد.

۳- یادگیری بیشتر از طریق مکانیزم تداعی معانی صورت می گیرد. ما نام را شخص تداعی می کنیم و بدین وسیله نام او را می آموزیم. شما اصطلاحات پزشکی را به وسیله پیوند کلمات جدید با اصطلاحاتی که قبلاً آموخته اید یاد
می گیرد. کودکی که پرستار به او آمپول تزریق کرده ممکن است درد ناشی از تزریق را با شخص تزریق کننده تداعی کند و با دیدن پرستار در برخورد بعدی گریه کند.
۴- وقتی یادگیرنده به پاداش به عنوان نتیجه رفتار خود دست یابد یادگیری تقویت و تسهیل می گردد. وقتی کوشش های ما پاداش می گیرد ما به بهترین وجه به یادگیری می پردازیم. نمره خوب در انتحان کتبی، ستایش مربی در موقعیت بالینی، شما را به حفظ مطالعات و تمرین مهارتها برمی انگیزد. پاداش انگیزه ای بسیار موثرتر از مجازات محسوب می شود. در آموزش بیمار می توان با تشویق و دلگرمی صادقانه، وی را در امر یادگیری یاری رسانید. مثلاً بیماری که راه رفتن مجدد را می آموزد، هر گام را نوعی مبازره طلبی می بیند. تشویق سودمند پرستار، بیمار را قادر می سازد که کار خود را بهتر انجام دهد.

فرآیند یادگیری:
یادگیری (Learning): عبارت است از ایجاد تغییرات کم و بیش دائمی در رفتار بالقوه فراگیر که در اثر تجربه و بینش حاصل شود و ناشی از عواملی چون رشد طبیعی و تغییرات فیزیولوژیک نباشد. یادگیری فرآیند فعالی است که از زمان تولد تا مرگ ادامه دارد. هر فرد در طول عمرش به طور مداوم در حال یادگیری است بطوریکه معلومات کسب کند، مهارتهایش را توسعه می دهد و آنها را مطابق با وضعیتهای جدید زندگی بکار می برد. یادگیری اساساً به یکی از این دو طریق صورت می گیرد: بطور غیر رسمی از طریق فعالیتهای عادی زندگی یا بطور رسمی که جهت نیل به اهداف خاص طرح ریزی شده اند. مردم به مقدار زیاد درباره سلامت و بیماری خود بطور غیر رسمی آموزش می بینند. مثلاً در محیط خانواده والدین معمولاً به بچه ها معیارهای اساسی بهداشت را می آموزند از قبیل شستن دستها قبل از خوردن غذا و استفاده از دستمال برای پاک کردن بینی. مراقبت ها در طول بیماری نیز قسمتی از تجارب آموزشی دوره ی کودکی در منزل است مثلاً کودک وقتی که تب دارد در تخت استراحت می کند والدین درمانهایی برای سرماخوردگی دارند و اینها از طریق روشهای آموزش غیر رسمی به کودکان منتقل می شود. بهرحال دلایل بسیاری وجود دارد که نیازهای یادگیری بیماران از طریق غیر رسمی پاسخ داده نمی شود و همچنین معلوم شده که به بیمار هر چه بیشتر درمورد وضعیتش اطلاعات داده شده، درمان اوموثرتر خواهد بود. ارزش آموزش خوب در بهبود و نوتوانی بیمار کاملاً اثبات شده است.

 

متن بالا تنها سه اسلاید از پاورپوینت به روز اصول یادگیری است

برای دانلود کل پاورپوینت به روز اصول یادگیری از لینک زیر استفاده کنید:

«جهت دانلود فایل اینجا را کلیک نمایید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

51 − 42 =