پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم بازی گردانان بزرگ

پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم بازی گردانان بزرگ

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش ۲۶ اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 در س ۱۰ بازی گردانان بزرگ در درس قبل آموختید، پیام های رسانه ای ساخته می شوند و در ساختن آنها مشاغل و فناوری های گوناگونی دخالت دارند.

این فرایند با در نظر گرفتن محدودیت ها، امکانات، ویژگی های مخاطبان و فنون جذب مخاطب انجام می شود. سؤال اساسی این است:
مالک اصلی تولیدات رسانه ای کیست؟
هدف از تولید پیام چیست؟ فعّالیت گروهی به پنج گروه تقسیم شوید. هر گروه یک نمونه از مطالعات موردی را انتخاب، و آن را براساس پرسش های زیر تحلیل، و نتیجه را به کلاس ارائه کند.
چرا افراد و مؤسسات نامبرده در مطالعۀ موردی، این پیام را می فرستند؟ چه دلایلی برای پاسخ خود دارید؟
این پیام را برای چه کسی می فرستند؟ از کجا می دانید؟ چه کسی از این پیام سود می برد؟ عموم مردم؟ سرمای هداران خصوصی؟ دولت ها؟
چه کسی از این پیام ضرر می کند؟
در ساختن و فرستادن این پیام، چه کسی تصمیم گیرندۀ اصلی است؟
چه منافع اقتصادی و سیاسی بر انتقال این پیام تأثیر داشته است؟ مطالعۀ موردی ۱- در سال ۲۰۰۷ آشکار شد که روپرت مرداک، مالک شرکت رسانه ای نیوز کورپوریشن، که نشریۀ نیویورک پست نیز زیر مجموعۀ آن است با خط دادن به نویسندگان صفحۀ شایعۀ نشریه یعنی((صفحۀ ششم)) از درج مطالب انتقادی دربارۀ چین جلوگیری کرد؛ چراکه قرار بود وی در این کشور فعّالیت های تجاری انجام دهد. یکی از مهم ترین نقدهایی که بر آقای مرداک وارد شده … این است که وی حاضر است در راستای تأمین خواسته های تجاری خود، پوشش خبری را تحریف کند. به ویژه اینکه وی اعلام گزارش های ناخوشایند دربارۀ دولت چین را ممنوع کرده است. وی در آنجا سرمایه گذاری هنگفتی در زمینۀ تلویزیون ماهواره ای انجام داده است و از این روی، می خواهد به نفع دولت پکن کار کند. ۲- در سپتامبر سال ۲۰۰۶ ، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که دفتر پخش برنامۀ کوبا در دولت بوش با پرداخت پول به ده خبرنگار از آنها خواسته است تا در رادیو و تلویزیون مارتی از دولت فیدل کاسترو انتقاد کنند. رادیو و تلویزیون مارتی، در سال ۱۹۸۰ ، توسط دولت امریکا برای تضعیف دولت انقلابی فیدل کاسترو در کوبا و جلب حمایت کوبایی های مخالف کاسترو ایجاد شد. ۳- در سال ۲۰۰۳ ، نامه هایی برای روزنامه های سرتاسر ایالات متحده امریکا فرستاده شد. نویسندگان این نامه ها در ظاهر، مردان و زنانی بودند که در عراق در حال خدمت بودند. تمام آنها بر پیشرفت موفقیت آمیز عملیات امریکا در خاک عراق تأکید داشتند. بعدها فاش شد که این نامه ها بخشی از یک برنامه تبلیغاتی بوده، و دفتر ریاست جمهوری بوش، مسئول نگارش آنها بوده است. ۴- در سال ۲۰۰۵ آشکار شد که ارتش امریکا، ۳۰ ایستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که روابط خود را با ایالات متحده آشکار نمی سازند. افزون بر این، دولت ایالات متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان منابع((کارشناسانه)) در مقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت. ۵- در سال ۲۰۰۵ ، سازمان روابط عمومی ، لینکلن گروپ، بیش از ۱۰۰۰ مقاله در مطبوعات عراقی و عرب زبان و همچنین مقاله هایی در یک تارنمای (وب سایت) عراقی منتشر ساخت. این سازمان از ۴۰ تا ۲۰۰۰ دلار به این مطبوعات پرداخت می کرد تا مقاله های ارسالی را به عنوان مقاله های خبری یا آگهی تبلیغاتی منتشر سازند.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط:

پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)

پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان

پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری

پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند

پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه

پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع

پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم

پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (۲) (درس اختیاری)

پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام

پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ

پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر

پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص

پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل

پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب

پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی

پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن

پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)

پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم

پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید

پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم

پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای

«جهت دانلود فایل اینجا را کلیک نمایید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1